Analys av tjänster i förvaltningen
Vårt arbete inom tjänsteutveckling handlar primärt om att hjälpa kunden skapa sig en bild av vilka tjänster som faktiskt utförs, dess kostnader och värde och vilka delar som saknas eller behöver förbättras.En viktig komponent i förbättringsarbetet är mätning och mätbarhet. Bara genom att mäta före och efter en förändring kan vi se effekten av en potenitiell förbättring. Tillsammans med kunden går vi igenom alla tjänster och:
- Tar fram metoder för mätning av tjänster, (frekvenser, kostnader, nöjdhet etc.)
- Analyserar tjänster, värde och förbättringsmöjligheter för alla tjänster inom förvaltningsorganisationen.
- Hittar processer som saknar korrekt och användbar struktur och där det finns värde att skapa en struktur för bättre kontroll.
- Skapa en åtgärdsplan för förbättringsåtgärder och implementation för att påbörja resan mot en mer stabil tjänsteportfölj.